دانشگاه های پزشکی مجارستان آموزش دندانپزشکی با کیفیتی را ارائه می دهند که به همین دلیل تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در سراسر جهان شناخته شده است. آنها زیرساخت ها و منابع مورد نیاز برای ارائه آموزش دندانپزشکی با کیفیت را دارند. به علاوه، آنها این دوره ها را به زبان انگلیسی با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهند. بنابراین، هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به مجارستان می روند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان نسبتاً گران است و شهریه آن به طور متوسط حدود ۱۰۰۰۰ دلار در سال است. با این حال، بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی به طور خاص برای دانش آموزان خانواده های کم درآمد کمک مالی ارائه می دهند. علاوه بر این، بسیاری از بیمارستان های مجارستان برای دانشجویان دندانپزشکی که پروژه های تحقیقاتی را در بیمارستان های خود انجام می دهند، نرخ های تخفیفی ارائه می دهند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید در رشته دندانپزشکی در مجارستان تحصیل کنید. اولا، این کشور دارای سابقه غنی در مراقبت و تحقیقات دندانپزشکی است. مجارستان برای قرن ها جولانگاه نوآوری های دندانپزشکی بوده است و این میراث امروزه نیز بسیار مشهود است. ثانیاً، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE) یکی از موسسات دندانپزشکی پیشرو در جهان است. ELTE خانه برخی از برجسته ترین محققان و مربیان جهان در زمینه دندانپزشکی است و اعضای هیئت علمی آن در تمام جنبه های مراقبت از دندان مهارت بالایی دارند. در نهایت، مجارستان یک محیط آکادمیک فوق‌العاده پر جنب و جوش، با فرصت‌های فراوان هم برای تحقیقات و هم برای آموزش بالینی ارائه می‌کند. به لطف تاریخ غنی و امکانات پیشرفته، مجارستان به عنوان یکی از مقاصد پیشرو برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی شناخته شده است.

هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر نقاط اروپا.
برنامه های دندانپزشکی توسط WHO معتبر هستند.
بورسیه های تحصیلی برای پوشش هزینه های تحصیل در کنار هزینه های زندگی ارائه می شود.
مدرک دریافت شده در دانشگاه توسط همه کشورها (از جمله اتحادیه اروپا) پذیرفته می شود.
آیلتس و تافل الزامی نیست، دانشگاه ها مهارت انگلیسی داوطلب را از طریق آزمون ورودی ارزیابی می کنند.
محیط امن و آرام (مجارستان رتبه پانزدهم را در شاخص صلح جهانی دارد)

شرایط تحصیل دندانپزشکی

افرادی که قصد تحصیل دندانپزشکی در مجارستان دارند باید ابتدا از آزمون های ورودی دانشگاه های مجارستان با موفقیت سپری کنند و به این نکته هم توجه کنید که باید یک دوره یکساله پزشکی در کالج های این کشور هم ببینند. درکل دانشجو های رشته پزشکی باید یک دوره ۵ ساله را در این کشور سپری کنند.

چقدر در مجارستان درآمد خواهم داشت؟

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی در مجارستان هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چقدر می توانید به عنوان دندانپزشک درآمد کسب کنید. متوسط حقوق دندانپزشکان در مجارستان حدود ۲۴۰۰۰ پوند در سال است که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین حقوق در انگلستان یا ایالات متحده است. با این حال، این رقم بسته به تجربه و سطح صلاحیت متفاوت است. با این حال، به طور کلی، انتخاب رشته دندانپزشکی در مجارستان احتمالاً ارزان‌تر از تحصیل در سایر کشورها خواهد بود. اگر در روند درخواست خود موفق باشید، می‌توانید مشاغل زیادی در اینجا پیدا کنید.

دانشگاه های پزشکی در مجارستان

دانشگاه پزشکی سملویز

دانشگاه پزشکی سملویز

این یک دانشکده پزشکی بسیار معتبر در مجارستان است که به رهبری تحقیقات انجام می شود که سهم عمده ای در نوآوری و توسعه در این کشور دارد. این شرکت در سال ۱۷۶۹ تأسیس شد و شعار “Servamus Vitam Atque Servimus” را دارد که مخفف “Let us life and service” است. با وفاداری به اصل آنها، این دانشگاه بزرگترین ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کشور است. دانشکده پزشکی به دلیل تولید متخصصان برجسته شناخته شد و آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان داخلی و بین المللی تبدیل می کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی Semmelweis 17200 یورو در سال است، اما هزینه های اضافی برای سال های ۳ تا ۵ وجود دارد که هزینه آن ۱۷۰۰ یورو در هر ترم است. برای درخواست در این دانشکده دندانپزشکی معتبر، متقاضیان باید دارای پیشینه علمی قوی و علاقه فعال به علوم طبیعی، عمدتا زیست شناسی و شیمی باشند. علاوه بر این، دانشجویان آینده نگر باید تسلط کامل به زبان انگلیسی، مهارت های بین فردی قوی و انگیزه برای مطالعه و تمرین دندانپزشکی داشته باشند.

بخشی از فرآیند پذیرش شرکت در یک آزمون ورودی کتبی شامل ۸۰ سوال چند گزینه ای در زیست شناسی پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست پزشکی است. پس از انجام تست‌ها، شما به مصاحبه دعوت می‌شوید که بر روی نگرش حرفه‌ای، تمایل و انگیزه شما نسبت به علوم پزشکی و در عین حال سنجش مهارت‌های ارتباطی شما در زبان انگلیسی تمرکز می‌کند. در سال ۲۰۲۳، هزینه درخواست ۳۵۰ یورو است و آزمون کتبی به صورت آنلاین برگزار می شود. با این حال، مصاحبه ها به صورت پیش فرض به صورت حضوری انجام می شود. به متقاضیان به موقع اطلاع می دهند که آیا آنها باید به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش به مجارستان سفر کنند یا خیر.

دانشگاه پکس

دانشگاه پکس

دانشگاه پکس یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی اروپا است. این مرکز که در ابتدا در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد، یک مرکز بورسیه انسانی بود که نقش اساسی در توسعه فرهنگ رنسانس در کشور داشت. اگرچه در زمان اشغال مجارستان توسط عثمانی ها این دانشگاه تعطیل شد، اما در سال ۱۷۸۵ به عنوان آکادمی سلطنتی پچ بازسازی و در سال ۱۹۲۱ به یک دانشگاه مدرن تبدیل شد. از آن زمان، بار دیگر به مرکز پیشرو آموزش عالی در کشور بدون دانشجو و دانشجو تبدیل شد. هیئت علمی از بیش از ۱۰۰ کشور

هزینه تحصیل در دانشگاه پکس سالانه ۱۶۴۰۰ یورو می باشد. برای پذیرش، دانش آموزان آینده نگر بر اساس نمرات آنها از دبیرستان، عملکرد در آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی ارزیابی خواهند شد. این آزمون شامل یک آزمون کتبی و یک مصاحبه شفاهی است که هر دو معمولا به صورت حضوری برگزار می شود. به متقاضیان ۱۵۰ دقیقه فرصت داده می شود تا به ۱۰۰ سوال پاسخ دهند که ۲۰ سوال آن در زمینه زیست شناسی، ۲۰ سوال در رشته شیمی و ۶۰ سوال باقی مانده مربوط به زبان انگلیسی است. این مصاحبه با هدف ارزیابی انگیزه هر دانشجو برای تحصیل در دندانپزشکی، همراه با توانایی آنها در بیان خود به زبان انگلیسی است.

علاوه بر این، متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که درک آنها از زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، کمبریج و غیره را تأیید کند. هزینه درخواست ۲۵۰ یورو و هزینه آزمون ورودی ۲۰۰ یورو است.

دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن

این دانشگاه در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و یک موسسه پزشکی پیشرو در مجارستان است. از بدو تأسیس، این مؤسسه به ارائه آموزش پزشکی در سطح جهانی و انجام تحقیقات نوآورانه اختصاص یافته است. این دانشگاه به دلیل اساتید مجرب، امکانات پیشرفته و تعهد به ارائه آموزش های عملی به نسل های آینده متخصصان مراقبت های بهداشتی شناخته شد. علاوه بر این، دانشکده پزشکی با تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان همکاری می‌کند. این دانشگاه به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا شبکه بین‌المللی خود را با متخصصان برجسته در زمینه خود ایجاد کنند و در عین حال چشم‌انداز حرفه‌ای خود را گسترش دهند.

شهریه سالانه دانشکده پزشکی دندانپزشکی ۱۶۵۰۰ یورو می باشد. متقاضیان بر اساس عملکرد خود در یک آزمون ورودی کتبی و شفاهی، که هر دو شامل سوالات زیست شناسی و شیمی یا فیزیک است، واجد شرایط خواهند بود. مهارت زبان انگلیسی نیز در آزمون ورودی اجباری و همچنین مهارت های ارتباطی و انگیزه هر دانش آموز آینده نگر ارزیابی خواهد شد. علاوه بر این، سوابق تحصیلی قبلی شما از دبیرستان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. هزینه درخواست برای دانشکده پزشکی دانشگاه دبرسن حدود ۱۵۰ یورو است و هزینه ورودی ۳۵۰ یورو باید پرداخت شود.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان با الترا گروپ

از شما ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید و امیدواریم که مقاله تحصیل دندانپزشکی در مجارستان برای شما مفید بوده باشد. تیم الترا گروپ با چندین سال سابقه در حوزه مهاجرت به شما کمک می کند که با کمترین هزینه مهاجرت کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس