مجارستان نسبت به کشورهای اروپایی همسایه خود دارای کیفیت آموزشی بالا و شهریه نسبتا مقرون به صرفه تری است. این کشور یکی از محبوب ترین کشور ها برای مهاجرت است. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان صحبت کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

"</p

بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان

در این بخش قصد داریم بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان را بیان کنیم.

رشته مهندسی عمران

یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان رشته مهندسی عمران است. زیرساخت های مجارستان، به ویژه در پایتخت آن بوداپست، از بهترین ها در اروپا است. بنابراین، چه قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار کنید یا فقط مدرک عالی را از یکی از دانشگاه های برجسته آن کسب کنید،. مهندسی عمران قطعا یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در این کشور است. همچنین می توانید یک دوره کارآموزی در یک شرکت ساختمانی درجه یک دریافت کنید.

در همین حال، دانشگاه دبرسن فقط مدرک لیسانس انگلیسی در مهندسی عمران دارد، جایی که فارغ التحصیلان می توانند مشاغل خود را در ساخت و ساز، مدیریت یا امور مالی کشف کنند.

فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر

دارندگان مدرک فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر در مجارستان با توجه به گسترش صنعت در بخش‌های مختلف مانند بهداشت، ارتباطات، امور مالی، بانکداری، امنیت و غیره، می‌توانند از طیف گسترده‌ای از چشم‌ اندازهای شغلی برخوردار شوند.

دانشگاه Eötvös Loránd، یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در مجارستان، برنامه های کارشناسی ارشد متعددی را در رشته علوم کامپیوتر از جمله هوش مصنوعی، امنیت سایبری، علم داده و غیره ارائه می دهد. از سوی دیگر، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد.

دارو

دانشکده‌های پزشکی مجارستان کیفیت عالی آموزش را با شرایط و فرآیندهای پذیرش نسبتا آسان‌تر نسبت به سایر همسایگان اروپایی خود ارائه می‌دهند. مدرک پزشکی از مجارستان نیز در کشورهای همسایه به رسمیت شناخته می شود و از ارزش بالایی برخوردار است. علاوه بر این، برخی از دانشگاه‌های معتبر برنامه‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند و به فارغ‌ التحصیلان این امکان را می‌دهند که حتی در خارج از اتحادیه اروپا به راحتی شغل خود را دنبال کنند.

مدیریت بازرگانی یا مدیریت

یک یدیگر از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان اقتصاد مجارستان بسیار خوب است. موقعیت مجارستان به دلیل زیرساخت های راه آهن مناسب و سایر سیستم های حمل و نقل به کشورهای همسایه، آن را به یک مکان تجاری ایده آل برای صنایع مختلف تبدیل می کند.

مدیریت بازرگانی مطمئناً می تواند به فارغ التحصیلان کمک کند تا شغلی پایدار در صنایع مختلف پیدا کنند. علاوه بر این، یک MBA از یک دانشگاه معتبر یا یک تخصص در تجارت بین‌الملل، امور مالی یا حسابداری می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان بلیطی برای مشاغل پردرآمد در داخل یا خارج از کشور فراهم کند.

کشاورزی

صنعت کشاورزی در مجارستان تقریباً ۴٪ به درآمد ملی کمک می کند و تقریباً همان درصد اشتغال را ارائه می دهد. در حالی که این کشور استانداردهای زندگی بالایی دارد، بخش نسبتاً زیادی از جمعیت آن فقیر هستند. به همین دلیل است که کشاورزی یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان است.

برخی از دانشگاه‌های مجارستان، از جمله دانشگاه Szeged و دانشگاه Debrecen، برای برنامه‌های کشاورزی خود در سطح جهانی شناخته شده‌اند. دانشگاه Szeged مدرک لیسانس علوم مهندسی کشاورزی را به زبان های مجارستانی و انگلیسی ارائه می دهد. در همین حال، دانشگاه دبرسن برنامه های کارشناسی ارشد متعددی را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی مرتبط با کشاورزی است.

اینها چند تا از بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان هستند.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

با اینکه گرفتن مدرک زبان در این کشور الزامی است اما میتوان بدون مدرک زبان هم در مجارستان تحصیل کرد. شما می توانید بدون داشتن مدرک زبان در این کشور برای تحصیل مهاجرت کنید. اما توجه داشته باشید که اگر علاقه دارید می توانید در کالج های زبان این کشور شرکت کنید و ویزای تحصیلی مجارستان را دریافت کنید.

بورسیه های تحصیلی مجارستان

بورس تحصیلی دولت مجارستان در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum هزینه های تحصیل، کمک هزینه HUF 43,700 در ماه، کمک هزینه خوابگاه HUF 40,000 در ماه و بیمه پزشکی تا سقف HUF 65,000 در سال فرد را پوشش می دهد. Stipendium Hungaricum که معتبرترین برنامه بورس تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است، طیف گسترده ای از دوره ها را برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می دهد. هدف این بورسیه حمایت از بین المللی شدن آموزش عالی مجارستان و توسعه مداوم آن، تقویت روابط بین المللی جامعه دانشگاهی و پژوهشی و ارتقای شهرت و رقابت پذیری آموزش عالی مجارستان در سراسر جهان است.

بورسیه پزشکی در مجارستان

بورسیه پزشکی در مجارستان

برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum توسط دولت مجارستان برای ترویج بین المللی شدن آموزش عالی مجارستان ایجاد شد.

به عنوان دریافت کننده، شما می توانید روی تحصیلات خود تمرکز کنید زیرا تمام هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی شما پرداخت می شود. شما می توانید یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان را انتخاب کنید.

این بر اساس توافقنامه های آموزشی دوجانبه بین مجارستان و کشورهای فرستنده است. در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور و منطقه در سراسر پنج قاره در دسترس است و هر ساله بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی را جذب می کند. متقاضیان می توانند از بین بیش از ۶۰۰ برنامه تحصیلی کامل در تمام زمینه های آموزش عالی انتخاب کنند.

بورسیه پزشکی شامل موارد زیر است:

مبلغ بورسیه ماهانه ۱۰۳ یورو در ماه به مدت ۱۲ ماه در هر سال، تا پایان تحصیل. این کمک هزینه شامل عدم پرداخت شهریه در صورت اعطا می شود.
یا یک اتاق خوابگاه رایگان یا پرداخت ماهانه ۹۷ یورو در ماه برای هزینه های مسکن در طول مدت بورسیه ارائه می شود. (اگر دانشجو در خوابگاه زندگی نمی کند، پرداخت ۹۷ یورو در ماه کمکی به هزینه های اجاره است).

زندگی در مجارستان

زندگی در مجارستان

هزینه زندگی نسبتاً پایین است

هزینه زندگی در مجارستان به طور تکان دهنده ای پایین است، به خصوص در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا. این باعث می شود که مکان جذابی برای بسیاری از افراد باشد. هم هزینه های مسکن و هم هزینه های غذا بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید یک آپارتمان دو خوابه را با حدود ۴۰۰ یورو در ماه پیدا کنید. در همین حال، میوه‌ها و سبزیجات به ازای هر کیلو کمتر از ۱ یورو هزینه می‌کنند.

حمل و نقل عمومی عالی است

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، مجارستان دارای حمل و نقل عمومی عالی است. در عوض، می‌توانید با اتوبوس‌ها و قطارها حمل و نقل کنید. با این حال، اگر تصمیم به رانندگی دارید، برای شما هزینه ی زیادی ندارد و بنزین در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. در شهرهایی مانند بوداپست، می‌توانید به حمل‌ونقل عمومی تکیه کنید، کرایه‌های آن حدود ۳۸ یورو در ماه است.

فرصت های شغلی فراوان است

مجارستان یکی از کشور هایی است که فرصت های شغلی زیادی دارد. دلیل این امر ساده است. مجارستان مقصد کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی است، بنابراین دولت می خواهد افراد بیشتری به شغل دسترسی داشته باشند.

مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه است

مراقبت های بهداشتی عمومی در مجارستان کاملاً رایگان نیست، اما بسیار مقرون به صرفه است. با این حال، برای بسیاری از اتباع مجارستان، به ویژه کودکان، والدین کودکان خردسال، معلولان و سایر زیرمجموعه‌های جمعیت رایگان است.

جامعه استقبال می کند

این اغلب به مهاجران کمک می‌کند تا راحت‌تر جذب شوند. به‌ویژه در مراکز شهری بزرگ‌تر مانند بوداپست، بسیاری از مهاجران از رویدادهای اجتماعی استقبال می‌کنند و از آنجایی که جایگاه خود را در خانه‌های جدید خود پیدا می‌کنند، به شدت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

گزینه های تحصیلی زیادی وجود دارد

آموزش عمومی در مجارستان هم برای دانش آموزان ابتدایی و هم برای دانشجویان دانشگاه رایگان است. با این حال، بسیاری از مدارس بین المللی نیز وجود دارند که آموزش چند زبانه یا تخصصی ارائه می دهند.

سخن پایانی

از شما ممنونیم که تا اینجا همراه ما بودید و امید واریم که مقاله ی بهترین رشته ها برای تحصیل در مجارستان برای شما مفید بوده باشد. تیم الترا گروپ با چنید سال سابقه همیشه در تلاش است بهترین و پرکاربرد ترین محتوا های مهاجرت را به شما ارائه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس