تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

مجارستان به دلیل قرار گرفتن در اروپای مرکزی و هزینه های کم زندگی، انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی است. بنابراین سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مجارستان چیست؟ آیا تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ مزایا و معایب تحصیل در مجارستان چیست؟ در این مقاله به طور خلاصه در مورد مهم ترین و اساسی ترین نکات در مورد تحصیل در مجارستان صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مجارستان می توانید با التراگروپ در تماس باشید. در این مقاله قصد داریم تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان را برای شما توضیح دهیم.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان

شرایط عمومی تحصیل در مجارستان

قبل از توضیح در مورد تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان ابتدا باید با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی و پایتخت آن بوداپست و یکی از اعضای منطقه شینگن است. همسایگان مجارستان اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی هستند. سیستم حکومتی دموکراتیک است، زبان و مذهب رسمی آن مجارستانی و مسیحیت است. واحد پول مجارستان فورینت مجارستان (HUF) است.مجارستان ۹.۸ میلیون نفر جمعیت و ۲۳۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت بوداپست حدود ۱ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر است که یک چهارم کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. مجارستان ۳۰ هزار دانشجوی بین المللی در چندین شهر دارد. زبان انگلیسی از دوران ابتدایی به دانش آموزان این کشور آموزش داده می شود. سیستم آموزشی مجارستان از سیستم بولونیا پیروی می کند که شامل امتیاز دهی به جای میانگین نمره است و نتایج امتحانات نهایی در مقیاس ۱ تا ۵ قرار می گیرد.

تحصیل در مجارستان در مقطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه ها انجام می شود. دانشگاه ها به سه مرحله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شوند. از مزایای تحصیل در مجارستان می توان به همراه داشتن افراد تحت تکفل در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری، کار همزمان با تحصیل ۲۰ ساعت در هفته، امکان تحصیل با مدرک زبان، تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی و اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی از طریق ویزای کاری اشاره کرد.

تحصیل بدون مدرک زبان در مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان در مدارس سیکل اول نامیده می شود که شامل دانش آموزان ۷ تا ۱۴ ساله است که بر اساس روش اروپایی خود به۸ پایه تقسیم می شود. کلاس اول شامل کودکان ۶ و ۷ ساله، کلاس دوم شامل کودکان ۷ و ۸ ساله، کلاس سوم شامل کودکان ۸ و ۹ ساله، کلاس چهارم شامل کودکان ۹ و ۱۰ ساله، کلاس پنجم شامل کودکان ۱۰ و ۱۱، پایه ششم شامل کودکان ۱۱ و ۱۲ ساله، پایه هفتم شامل کودکان ۱۲ و ۱۳ ساله و پایه هشتم شامل کودکان ۱۳ و ۱۴ ساله است. ویزای اتحاد مجدد عموماً برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است و تحت شرایط خاصی توسط اداره مهاجرت مجارستان به والدین دانش آموزان مدارس اعطا می شود، بنابراین دانش آموزان باید دارای سرپرست قانونی یا تحصیل در یک مدرسه شبانه روزی باشند تا بتوانند ویزای دانشجویی دریافت کنند.

تحصیل در دبیرستان های مجارستان

تحصیل در دبیرستان های مجارستان در سه مرحله به نام های سطح ۱، سطح ۲ و سطح ۳ انجام می شود و معادل دوره اول دبیرستان، دوره دوم متوسطه و دوره مقدماتی دانشگاه ایرانیان است. این سیستم بر اساس سیستم اروپایی و شامل دانش آموزان ۱۶ تا ۱۸ ساله می باشد. به طور کلی، ویزای اتحاد مجدد برای تحصیل در دبیرستان صادر نمی شود، مگر در شرایط خاص و موافقت اداره مهاجرت مجارستان در این مرحله نیز دانش آموزان باید سرپرست قانونی داشته باشند یا در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند.

 

مهاجرت به مجارستان بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان

تحصیل در مقطع کارشناسی در مجارستان ۳ تا ۴ سال طول می کشد و نیاز به مدرک دیپلم معتبر دارد. لازم است بدانید که تحصیل در این مرحله نیازی به مدرک زبان ندارد و دانشجو می تواند در حین تحصیل بر اساس رشته خود آلمانی یا انگلیسی را بیاموزد. دانشجوی مقطع کارشناسی مجاز به ویزای اتحاد مجدد نیست، اما می تواند تا ۲۰ ساعت در هفته و تمام وقت در طول تعطیلات کار کند.

بیشتر رشته های مورد تقاضا در مجارستان، رشته های پیش پزشکی و پزشکی هستند. دانشجویان می توانند دوره های پیش پزشکی را در مجارستان بگذرانند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه مجارستان یا کشورهای دیگر مانند اتریش، آلمان و انگلیس شرکت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های مجارستان ۱ تا ۲ سال طول می کشد و نیاز به مدرک کارشناسی معتبر دارد. رشته دانشجو باید با دوره کارشناسی او یکی باشد. این مرحله نیز نیازی به مدرک زبان ندارد و دانش‌آموزان می‌توانند زبان انگلیسی یا آلمانی را در حین تحصیل بر اساس رشته خود بیاموزند. دانشجو مجاز است ۲۰ ساعت در هفته کار کند. او می تواند در فواصل ترم تمام وقت کار کند. ویزای اتحاد مجدد برای خانواده های دانشجوی کارشناسی ارشد در دسترس است.

تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان

تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان ۳ تا ۵ سال طول می کشد و مستلزم مدرک تحصیلی معتبر و تشابه رشته های تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس می باشد و شرایط غیر بورسیه امکان پذیر است و دانشجو می تواند در حین تحصیل زبان بیاموزد. اما اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید، به مدرک زبان با نمره بالا، مقالات معتبر بین المللی، میانگین نمرات بالا نیاز دارید. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید رزومه خود را برای اساتید دانشگاه و تاییدیه استاد راهنما ارسال نمایید.

شما می توانید ۲۰ ساعت در هفته به عنوان دانشجوی دکترا کار کنید. همچنین می توانید با کسب رضایت از دانشگاه و اداره مهاجرت کار تحقیقاتی انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان بدون نیاز به مدرک زبان

معرفی دانشگاه های این کشور

مجارستان با توجه به سیاست های خود پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان از جمله ایران است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰۰ دانشجو در مجارستان تحصیل می کنند. از شهرهای بوداپست مجارستان می توان به دبرسن، میسکولک، سگد و پچ اشاره کرد. برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. بنابراین شناخت این دانشگاه ها مهم است.

آیا بدون مدرک زبان می توان به مجارستان جهت تحصیل مهاجرت کرد؟

با اینکه داشتن مدرک زبان در مجارستان الزامی است اما تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان امکان پذیر است و شما می توانید بدون مدرک زبان به این کشور جهت تحصیل مهاجرت کنید. به این نکته هم توجه کنید که می توانید در کالج های زبان مجارستان شرکت کنید و ویزای تحصیلی این کشور را به راحتی دریافت کنید.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان با الترا گروپ

همچنین راه های دیگر برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد برای مثال با خرید ملک در مجارستان می توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. برای راه های مهاجرت به مجارستان می توانید با الترا گروپ در تماس باشید. از شما ممنونیم که تا آخر همراه ما بودید و امیدورایم که مقاله ی تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس