اگر قصد مهاجرت به کشور مجارستان را دارید و به دنبال جواب سوال های خود پیرامون مهاجرت به مجارستان هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هزینه های زندگی در مجارستان و مزایا و معایب مهاجرت به مجارستان بیشتر آشنا شوید، الترا گروپ در تمامی مراحل مهاجرت شما به کشور مجارستان در کنار شماست.

مجارستان کجاست؟

مجارستان یک کشور واقع در مرکز اروپا است. پایتخت آن بوداپست است. ارز آن فورینت مجارستان است. مجارستان با کشورهای اسلواکی، اتریش، صربستان، رومانی، اوکراین، کرواسی و اسلوونی هم‌مرز است. مجارستان جمعیتی حدود ۹.۷ میلیون نفر دارد. زبان رسمی مجارستان مجاری است. اکثریت مردم مجارستان به مذهب کاتولیک رومی تعلق دارند، اما مذاهب دیگری نیز در این کشور وجود دارد.

اقتصاد مجارستان بر پایه‌ی بازرگانی، خدمات و صنعت ساخت و ساز استوار است. کشاورزی نیز در اقتصاد این کشور نقش مهمی دارد. مجارستان منابع طبیعی محدودی دارد، اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، به عنوان یک مرکز حمل و نقل و تجارت در منطقه اروپای مرکزی شناخته می‌شود.

مزایای مهاجرت به مجارستان

جاذبه های مختلف مجارستان

مجارستان دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. بناهای تاریخی، قلعه‌ها، کاخ‌ها و موزه‌های متعددی در سراسر کشور وجود دارد که جاذبه‌های گردشگری مهمی هستند. همچنین، حمام‌های آبگرم معروف در بوداپست نیز جاذبه‌هایی برای گردشگران هستند. در مجارستان فصل‌های مختلف آب و هوا وجود دارد. زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها گرم و خشک است. به عنوان یک کشور اروپایی، مجارستان دارای سیستم آموزش عالی خوبی است و دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارد.مجارستان یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، مناظر طبیعی زیبا و شهرهای جذاب است که می‌تواند برای گردشگران، مسافران و مهاجرت جذاب باشد.

روش های مهاجرت به مجارستان

برای مهاجرت به مجارستان، وجود چندین روش و مسیر وجود دارد. در ادامه، چندین راه مهم برای مهاجرت به مجارستان را بررسی خواهیم کرد:

 

مهاجرت کاری: اگر شما توانایی‌ها و مهارت‌های لازم را دارید، می‌توانید برای کار در مجارستان اقدام کنید. در این صورت، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما مجارستانی دریافت کنید و سپس مجوز کار و ویزای کار را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی: اگر قصد تحصیل در مجارستان را دارید، می‌توانید برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه مجارستانی اقدام کنید. پس از دریافت پذیرش، باید مجوز تحصیل و ویزای تحصیل را دریافت کنید.

برای مهاجرت به مجارستان، وجود چندین روش و مسیر وجود دارد. در ادامه، چندین راه مهم برای مهاجرت به مجارستان را بررسی خواهیم کرد:

 مهاجرت بر اساس خانواده: اگر شما خانواده‌ای در مجارستان دارید، می‌توانید بر اساس این رابطه خانوادگی ویزای خانواده درخواست کنید. به عنوان مثال، اگر همسر یا والدین شما شهروند مجارستان هستند، می‌توانید بر اساس این رابطه ویزای خانواده دریافت کنید.

 مهاجرت سرمایه‌گذاری: اگر شما توانایی و منابع مالی لازم را دارید، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در مجارستان اقدام کنید. در این صورت، باید شرکت یا کسب و کاری راه‌اندازی کنید و میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز را پرداخت کنید.

مهاجرت به کشور مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان 

دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای تحصیل در کشور مجارستان دارند. تدریس در دانشگاه های مجارستان اغلب به زبان انگلیسی است و مدارک دانشگاه های مجارستان در سایر کشورها دارای اعتبار می باشد. خرج و مخا زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است به همین علت دانشجویان بین المللی زیادی از سایر کشورها برای تحصیل و زندگی به مجارستان می آیند. هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان، سالانه حدود ۱۶.۰۰۰ یورو و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها، سالانه بین ۲.۰۰۰ تا ۱۷.۰۰۰ یورو متغیر است.

هزینه های زندگی در مجارستان

خرج و مخارج  زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. هزینه های زندگی کشورها معمولا در وبسایت  numbeo.com آپدیت می شود.

طبق جدید ترین آپدیت این سایت هزینه ی زندگی یک خانواده چهار نفره در بوداپست مجارستان ۲,۷۵۹.۹$ بدون اجاره خانه به صورت ماهیانه می باشد.

هزینه زندگی یک فرد مجرد بدون پرداخت اجاره خانه به صورت ماهیانه ماهی ۷۸۵.۲$ میباشد.

بوداپست ۷۴.۱ درصد گرانتر از تهران است

اجاره در بوداپست به طور متوسط ​​۲۷.۲ درصد بیشتر از تهران است.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مزایای مهاجرت به مجارستان

زندگی در مجارستان مزایا و معایبی دارد در ابتدا به مزایای زندگی در مجارستان میپردازیم:

تحصیل در مجارستان

مجارستان کشوری با دانشگاه های معتبر است مدرک ین دانشگاه ها در سایر کشور ها اعتبار دارد و شما میتوانید مدارک تحصیلی خودرا در هر جایی ارائه کنید. مجارستان تاکید زیادی بر روی تحصیلات دارد و سیستم آموزشی خود را بسیار توسعه داده است. توسعه سیستم آموزشی و عضویت در اتحادیه اروپا در سال های اخیر این امکان را برای افراد به وجود آورده است.

خدمات درمانی در مجارستان

مردم در کشور مجارستان معمولا تحت پوشش بیمه هستند و به آنها بیمه درمانی رایگان تعلق میگیرد. این خدمات درمانی رایگان توسط دولت ارائه میشود. در سال های اخیر امکانات و تجهیزات پزشکی در این کشور رو به رشد چشمگیری است و مراقبت های اورژانسی امداد ها با استفاده از هلیکوپتر به مناطق دور افتاده مجارستان نیز ارسال میشود.

هزینه زندگی کم در مجارستان

همانطور که گفتیم براساس آمار سایت هزینه ی زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر می باشد. برای مثال شهر بوداپست که پایتخت کشور مجارستان است جزو ارزان ترین شهرهای اروپایی محسوب میشود.  

معایب زندگی در مجارستان

زمانی که قصد مهاجرت به کشوری دارید باید اطلاعات کامل و کافی در مورد کشور مقصد بدست آورید.

یکی از مشکلات این کشور یادگیری زبان مجارستان است. البته اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید باید بدانید بسیاری از دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی تدریس می کنند. اما فراگیری این زبان سخت است به دلیل اینکه مردم ای کشور به ندرت زبان انگلیسی صحبت می کنند.

حقوق پایین در مجارستان

هزینه ها در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که حقوق نیز در این کشور پایین تر از سایر کشورهاست و اگر قصد زندگی در این کشور را دارید باید هزینهه ای خود را مدیریت کنید.

مالیات های بالا

یکی از مشککلات بزرگ زندگی در مجارستان مالیات های سنگین است. کشور مجارستان بعد از هند دومین کشور با مالیات های سنگین در جهان است.

سبک زندگی در مجارستان

سبک زندگی مردم مجارستان به گونه ایست که علاقه بسیار زیادی به شب زنده داری و گردش های شبانه دارند که برای کسانی که سبک زندگی شاد و پر سر و صدا را ترجیح می دهند ایده آل است اما اگر طرفدار سکوت و آرامش مطلق در ساعات پایانی روز هستید، کشور اتریش گزینه بهتری برای شماست.

مهاجرت به مجارستان با الترا گروپ

موسسه مهاجرتی الترا موسسه با سال ها سابقه درخشان و بهره مندی از مشاوران و وکلای خبره و متخصص در استان مازندران است که دارای شعبه های مختلفی در تهران و سایر استان ها می باشد. این موسسه مهاجرتی در مازندران برای سهولت مراحل قانونی مهاجرت افراد علاقمند به وجود آمده و در تمام مراحل به طور کامل همراه شماست. اعضای این گروه تجربه تحصیل در کشورهای مختلف را داشته و عملا مهاجرت و دغدغه های این امر مهم را از نزدیک لمس کرده اند.

 

الترا را در اینستاگرام دنبال کنید👣

گروه مهاجرتی الترا
گروه تخصصی اخذ اقامت تحصیلی و کاری در ایتالیا، روسیه، مجارستان و ترکیه
تهران، پاسداران شمالی، سه راه اقدسیه، جنب بانک صادرات، ساختمان ۷۵۰ ، طبقه ۱
آمل، خیابان هراز، آفتاب ۴۴، ساختمان نژاد، طبقه دوم

با ما در ارتباط باشید ۰۹۱۱۳۰۷۷۲۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس