گپ تحصیلی چیست؟

گپ تحصیلی از جمله مواردی است که دانشگاه ها هنگام پذیرش دانشجو به آن توجه می کنند. اگر دانشجو گپ یا وقفه تحصیلی زیادی داشته باشد شاید از تحصیل در دانشگاه مورد نظرش محروم شود. اکثر دانشگاه ها سقف مشخصی برای گپ تحصیلی دارند.در ادامه به توضیح کامل اینکه گپ تحصیلی چیست و چه کشورهایی گپ تحصیلی را میپذیرند، میپردازیم.با این مقاله از الترا گروپ همراه باشید.

گپ تحصیلی چیست

قوانین گپ تحصیلی در آمریکا

قوانین مختلف مرتبط با گپ تحصیلی  برای دانش آموزانی که آرزوی تحصیل در ایالات متحده را دارند، گاهی اوقات ترسناک باشد. این روزها بسیاری از افراد به دلایل زیر در طول تحصیل خود وقفه می اندازند.

– کارآموزی

– دوره های پیشرفته

– دلایل شخصی

– وضعیت پزشکی غیر قابل اجتناب

اما سوال مهمی که همه به دنبال پاسخی برای آن هستند این است که آیا این شکاف در ایالات متحده قابل قبول است یا خیر؟

بله، سیستم آموزشی آمریکا دانش آموزانی را  که از هر جنبه ای از زندگی خود آموزش ببینند، ترجیح می دهد. عملاً به دانش آموزان کمک می کند تا در مورد دنیای واقعی بیاموزند. بنابراین، دانشگاه‌های ایالات متحده شکاف تحصیلی را می‌پذیرند و به دانشجویان اجازه می‌دهند تا تحصیلات خود را به راحتی از سر بگیرند. با این حال، دانش آموزی که در یک موسسه آمریکایی ثبت نام می کند، باید دلایل شکاف تحصیلی خود را توضیح دهد.

بیشتر بخوانید:study gap  یا گپ مطالعه چیست ؟

آیا یک سال گپ تحصیلی بر پذیرش کالج در ایالات متحده تأثیر می گذارد؟

در حالی که گپ تحصیلی در سیستم آموزشی آمریکا قابل قبول است، باید در نظر داشت که گرفتن یک فاصله بسیار طولانی می تواند مشکل ساز باشد زیرا ممکن است برخلاف قوانین دانشگاه باشد.

انگیزه از گپ تحصیلی چیست؟

 اگر قصد دارید قبل از درخواست برای ایالات متحده آمریکا یک فاصله تحصیلی داشته باشید، مطمئن شوید که آن را به درستی برنامه ریزی کرده اید. شما می توانید گپ تحصیلی خود را با دلایل زیر پوششش دهید:

 – سعی کنید مهارت های فکری و شخصی خود را توسعه دهید

 – با کار داوطلبانه به جامعه کمک کنید

 – نوآوری را توسعه دهید یا خوداشتغال شوید

 -در حال انجام کار باشید.

 

بیشتر بخوانید:بهترین موسسه مهاجرتی

 

چه مقدار گپ برای ویزای تحصیلی در آمریکا قابل قبول است؟

تا اینجا با مفهوم گپ تحصیلی چیست آشنا شدید در ادامه به این موضوع میپردازیم که چه مقدار گپ تحصیلی قابل قبول است. در حالی که سیستم آموزشی ایالات متحده به قوانین سختگیرانه خود مشهور است، یک سال فاصله تحصیلی توسط اکثر موسسات دانشگاهی پذیرفته شده است. با این حال، اگر فاصله بیش از یک سال باشد، برای دانش آموزان مهم است که دلیل خود را برای چنین وقفه ای همراه با شواهد توجیه کنند.

برخی از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند قبل از درخواست برای دوره‌های حرفه‌ای، شغل یا کارآموزی داشته باشند. سیستم آموزشی ایالات متحده از تجربیات حرفه‌ای و دنیای واقعی که فراتر از دانشگاه به علم دانش‌آموز می‌افزاید، قدردانی می‌کند. دانش آموزانی که سرگرمی ها یا کارهای داوطلبانه خود را انجام می دهند، ملزم به ارائه مدارک مربوط به مشارکت خود هستند.

گپ تحصیلی در آمریکا

چگونه می توانم گپ تحصیلی ویزای دانشجویی خود را پوشش دهم؟

دانش آموزانی که گپ تحصیلی دارند باید توجیه و شواهد جامعی برای چنین وقفه هایی ارائه دهند. برخی از راه های پوشاندن گپ می توانند عبارتند از:

  • دانشجویان شاغل در مشاغل یا دوره های کارآموزی باید گواهی تجربه یا نامه ای از کارفرما مبنی بر مدت زمان کار و حقوقی که به دانشجو داده می شود ارائه دهند.
  • اگر دانشجو در دوره های پاره وقت یا دوره های گواهی ثبت نام کرده باشد، باید آن گواهی را ارائه دهد.
  • برای کار داوطلبانه یا اجتماعی، دانش آموز باید مدارک مشارکتی ارائه دهد که مهارت ها و رشد شخصیت دانش آموز را نشان دهد.
  • اگر دلیل چنین شکافی یک وضعیت پزشکی بود، دانشجو باید از طریق ارائه گزارش پزشک و گواهی پزشکی، مدرک پزشکی ارائه کند.

کدام کشورها گپ تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی می پذیرند؟

کشورهای محبوب آموزش بین المللی مانند کانادا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، آلمان و غیره گپ های تحصیلی را می پذیرند. با این حال، دانشجو باید تمام جنبه های مثبت گپ تحصیلی را برجسته کنید تا موسسات دانشگاهی را متقاعد کند که پذیرش بگیرند.

کدام کشور فاصله تحصیلی ۱۰ ساله را می پذیرد؟

تقریباً هر مقصد محبوب تحصیلی در خارج از کشور، از جمله مکان هایی مانند کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا، گپ تحصیلی تا ۱۰ سال را می پذیرد.

فاصله تحصیلی شما می تواند به دلایل مختلفی باشد، اما باید مدارک قانونی و دلایل صادقانه را به افسر ویزا ارائه دهید.

 

چقدر فاصله تحصیلی در اروپا قابل قبول است؟

بسته به رشته یا مدرک تحصیلی شما متفاوت است. به عنوان مثال، اگر فردی مدرک کارشناسی ارشد را انتخاب کند، برخی از دانشگاه ها حتی ۱۰-۱۲ سال فاصله را می پذیرند. معمولاً ۱ یا ۲ سال فاصله تقریباً در همه دانشگاه های اروپا قابل قبول است.

 آیا آلمان گپ  تحصیلی را می پذیرد؟

کاملا. آلمان از دانشجویان خود حمایت می کند و آنها را تشویق می کند تا در برنامه های مبادله ای و سالی مانند Youth For Understanding (YFU) ثبت نام کنند. اگر توجیه کامل  شما و آنچه که قصد دارید به مؤسسه آموزشی آنها برای بالابردن کیفیت آنها بیاورید، حتی ۶-۷ سال فاصله را می پذیرد.

 آیا کانادا گپ  تحصیلی را می پذیرد؟

 کالج ها و دانشگاه های کانادا بسیار انعطاف پذیر هستند. این بدان معناست که دانشگاه های کانادا با فاصله تحصیلی دانشجو می پذیرند. از طرفی فاصله تحصیلی برای دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی حدود ۲ سال و برای آن دسته از دانشجویانی که برای دوره های فوق لیسانس اقدام می کنند حدود ۵ سال است.

در ذهن خود سوالات زیادی از جمله اینکه چگونه شکاف ویزای تحصیلی در کانادا را پوشش دهیم؟ آیا فاصله تحصیلی در کانادا قابل قبول است؟ چقدر فاصله  قابل قبول است؟

آیا فاصله تحصیلی در کانادا قابل قبول است؟

بله، شکاف تحصیلی در کانادا پذیرفته می شود، اما فقط به دلایل معتبر. به عنوان مثال، یک دانشجو ممکن است یک تا دو سال کار کند. دلیل دیگر این است که او ممکن است زمان بیشتری را صرف آمادگی برای امتحانات انگلیسی مانند آیلتس و غیره کند.

بنابراین در نتیجه دانشگاه های کانادا دانشجو با سنوات فاصله می پذیرند.

چه مقدار فاصله تحصیلی در کانادا قابل قبول است؟

اگر در مورد فاصله تحصیلی صحبت می کنیم، در حالت ایده آل، یک سال فاصله بدون هیچ قید و شرطی در کانادا پذیرفته می شود، اما اگر فاصله تحصیلی شما بیش از یک سال باشد، باید مدرک قانونی همراه با مدرک به آنها ارائه دهید.

از سوی دیگر، مدت زمان شکاف تحصیلی در کانادا از مدرکی به مدرک دیگر متفاوت است.

به طور کلی ۲ سال شکاف در مقطع کارشناسی و ۵ سال برای فوق لیسانس پذیرفته می شود. در بیشتر موارد، خلأ تحصیلی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مشکلی ایجاد نمی کند، اما در برخی موارد این مشکل را ایجاد می کند.

رفع مشگل گپ تحصیلی

چگونه گپ تحصیلی ویزای تحصیلی در کانادا را پوشش دهیم؟

اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید راه های زیادی برای پوشش شکاف تحصیلی وجود دارد. اکثر دانش‌آموزان در سراسر جهان با این مشکل در توجیه دلیل شکاف تحصیلی خود مواجه هستند. در زیر برخی از دلایل پذیرش کالج ها و دانشگاه های کانادا آورده شده است.

مسائل مربوط به سلامت

دانشجویان ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند که یکی از واقعی ترین دلایل دانشجویانی است که می توانید برای پذیرش به دانشگاه ها بدهید. اما به خاطر داشته باشید که باید یک گواهی پزشکی معتبر به آنها بدهید. این اولین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

مسافرت کردن

بسیاری از دانش آموزان می خواهند پس از صلاحیت خود به جایی سفر کنند. برخی از دانش آموزان سفر را به عنوان جایزه ای برای کار سختی که در طول تحصیل انجام داده اند، می دانند. این دومین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

تجربه کاری

تجربه کاری به دانش آموزان کمک می کند تا در بخش حرفه ای رشد کنند. برخی از دانش آموزان ترجیح می دهند پس از تحصیل برای کسب تجربه کار کنند. در حالی که سایر دانشجویان به دلیل مشکلات مالی برای امرار معاش کار می کنند. این دلیل می تواند در دانشگاه های کانادا پذیرش شود، اما با مدرک تجربی مناسب و فیش حقوقی پرداخت های اخیر شما. این سومین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

ترتیب امور مالی

معمولاً تحصیل در یک کشور بزرگ هزینه بیشتری نسبت به تحصیل در کشور شما دارد. اگر در مورد کانادا صحبت کنیم، هزینه تحصیل در کانادا بیشتر از تحصیل در هند است. در نتیجه، همه دانش‌آموزان نمی‌توانند آن را بپردازند، و ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا بودجه را نشان دهند، که یک نیاز ضروری است. این چهارمین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

تمرین برای آزمون رقابتی

اکثر دانش آموزان هندی شانس خود را در امتحانات دولتی رقابتی امتحان می کنند. اگر اینطور است، می توانید این وضعیت را به وضوح برای افسر ویزای خود توضیح دهید. این پنجمین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

حضور مجدد برای امتحان (برای بهبود نمرات خود)

بسیاری از دانش آموزان مایلند نمرات خود را برای پذیرش در کالج یا دوره مورد نظر خود در آینده بهبود بخشند. می توانید با مشاور ویزای خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام مدارک لازم برای توضیح وضعیت در بیانیه هدف خود را دارید. این ششمین دلیل برای نحوه پوشش شکاف برای ویزای تحصیلی است.

بسیاری از دانش‌آموزان به این نتیجه رسیده‌اند که گذراندن یک سال فاصله جذاب‌تر از گذراندن یک سال تحصیلی در یک بیماری همه‌گیر است.

سخن پایانی

در این مقاله توضیح کاملی در مورد اینکه گپ تحصیلی چیست و چگونه مشکل گپ تحصیلی را رفع کنید را توضیح دادیم. اگر سوالات بیشتری دراین مورد دارید میتو.انید از قسمت تماس با ما سایت الترا گروپ اقدام کنید و از کارشناسان مجرب ما مشاوره دریافت کنید.گروه الترا مجموعه متخصص در ارائه خدمات در زمینه مهاجرت است که از افرادی مجرب و باتجربه تشکیل شده است.اعضای این گروه تجربه تحصیل در کشورهای مختلف را داشته و عملا مهاجرت و دغدغه های این امر مهم را از نزدیک لمس کرده اند. میتوانید الترا گروپ را در اینستاگرام دنبال کنید.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس