هزینه تحصیل در ایتالیا

اگر قصد تحصیل در کشور ایتالیا را دارید حتما برای شما جای سوال است که هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است و یا  هزینه ی زندگی در ایتالیا به چه صورت می باشد. در ادامه این مقاله به تمامی سوالات شما در مورد هزینه تحصیل در ایتالیا و هرآنچه در این مورد در ذهن شماست، پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید:

هزینه ی ویزای تحصیلی در ایتالیا

ایتالیا کشوری متمدن و دارای معماری بی نظیر است. این کشور  دانشگاه های بسیار زیاد و معروفی دارد و این امر موجب شده تا بسیاری از افراد تمایل مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا داشته باشند. از جمله دانشگاههای معتبر در ایتالیا دانشگاه ساپینزا، دانشگاه پلی تکنیک میلان،دانشگاه بلونیا، دانشگاه میلان، تورین، پادوا،پیزا فلورانس و ….است. درخواست ویزای دانشجویی در ایتالیا ۵٠ یورو (۵٧ دلار) هزینه غیرقابل بازگشت است. همچنین هزینه درخواست مجوز اقامت که از طریق ایستگاه پلیس محلی انجام می‌شود، حدود ٧۶ یورو (٨۶ دلار) است.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا

 زندگی در ایتالیا نسبت به سایر کشورها مثل آمریکاو استرالیا مقرون به صرفه تر است. هزینه ی زندگی در ایتالیا به طور معمول با در نظر گرفتن فاکتورهای خانه،حمل و نقل،  خورد و خوراک و سایر هزینه های ضروری به شرح زیر است.

هزینه زندگی در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا 

تحصیل در ایتالیا به صورت کاملا رایگان عملا امکان پذیر نیست و حتی در دانشگاه های دولتی باید هزینه های حداقلی را پرداخت کنید. اما ایتالیا شرایط متفاوتی برای افراد نخبه و واجد شرایط به وجود اورده و برای دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه داده است برای کسب اطلاعات بیشتر  به وبلاگ  تحصیل رایگان در ایتالیا و بورسیه iyt ایتالیا مراجعه کنید تا اطلاعات کامل در مورد تحصیل رایگان در ایتالیا بدست آورید.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

در ایتالیا دانشگا های بسیاری وجود دارند که برای اخذ پذیرش آنها نیاز به مدرک زبان ندارید مثل:

  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه پادوآ
  • دانشگاه ترنتو
  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه ورونا
  • دانشگاه ناپل فدریکو دوم

هزینه شهریه دانشگاه های ایتالیا

در جدول زیر هزینه ی سالیانه دانشگاه های ایتالیا را شرح داده ایم:

شهریه دانشگاه ایتالیا

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ویزای تحصیلی ایتالیا

هزینه اجاره خانه در ایتالیا

اجاره خانه دانشجویی در ایتالیا متفاوت است و بسته به شهر و موقعیت جغرافیایی خانه و متراژ آن قیمت متفاوتی دارد که هزینه حدودی اجاره خانه در ایتالیا در جدول زیر قرار دارد:

اجاره خانه در ایتالیا

 

هزینه خورد و خوراک در ایتالیا

قیمت خورد و خوراک در ایتالیا و اقلام مصرفی ضروری به شرح زیر است:

هزینه خوردو خوراک در ایتالیا

هزینه حمل و نقل در ایتالیا

صدها خط اتوبوس وجود دارد که ساعات کاری آن‌ها از ساعت ۵:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کند. اگر مسیرتان طولانی نباشد , سوار شدن بر ترامواهای میلان راحت و سرگرم کننده است. با فاصله ای که از سطح زمین دارند , وقت تراموا سواری می توانید خیابان ها را هم تماشا کنید. در بیشتر ایستگاه های تراموا صفحه های الکترونیکی هم قرار دارد. این صفحات نشان می دهد چند دقیقه به رسیدن تراموای بعدی مانده است. اتوبوس های میلان نسبتا تمیز , راحت و وقت شناسند. معمولا از ۸ صبح تا ۲ بعد از نیمه شب کار می کنند . اما ساهت کار بعضی از خطوط متفاوت است .

"</p

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مختلف دانشگا های برتر ایتالیا:

هزینه تحصیل کارشناسی ایتالیا

مشاوره برای تحصیل در ایتالیا با الترا گروپ

در این مقاله از گروه مهاجرتی الترا به بررسی هزینه تحصیل در ایتالیا پرداختیم.  در صورت نیاز به مشاوره مهاجرت و دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. ممنون ازینکه با ما همراه بودید.همچنین میتوانید ما را در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس