شرایط تحصیل در کشور ایتالیا :

تحصیل در ایتالیا: فرآیند درخواست

شرایط ورود به دانشگاه های ایتالیا
هنگام درخواست برای تحصیل در مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا در یک دانشگاه ایتالیا، چندین شرط ورودی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این ۶ مرحله آسان را دنبال کنید تا یک برنامه عالی برای یک دانشگاه ایتالیایی آماده کنید!

مطالعات لیسانس :

شرایط تحصیل در ایتالیا

به منظور برآورده کردن شرایط ورود به مدرک لیسانس در یک دانشگاه ایتالیایی، باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشید، گواهی پایان تحصیلی معتبر داشته باشید و واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی در کشور خود باشید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از برنامه های سطح لیسانس در ایتالیا فقط به زبان ایتالیایی ارائه می شوند و ممکن است برای قبولی در برنامه انتخابی خود نیاز به اثبات توانایی های زبان خود از طریق آزمون زبان رسمی داشته باشید.

مطالعات کارشناسی ارشد :

شرایط تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه ایتالیایی، باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن را داشته باشید. بسیاری از دانشگاه های ایتالیا برنامه های گسترده تری را به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد ارائه می دهند. اگر مطالعات قبلی شما به زبان انگلیسی نبود، می توانید مهارت خود را با شرکت در آزمون زبان انگلیسی معتبر مانند تافل یا آیلتس ثابت کنید. شما باید نمرات آزمون زبان توسط مؤسسه شما را با دفتر بین المللی آنها تأیید کنید.

به عنوان بخشی از شرایط ورود به تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا، ممکن است لازم باشد هنگام درخواست برای برنامه انتخابی خود، یکی یا همه مدارک زیر را ارسال کنید :

شرایط تحصیل در ایتالیا

 

  • مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا کارت شناسایی اتحادیه اروپا
  • کارنامه تحصیلی تحصیلات قبلی شما
  • فرم درخواست دانشگاه
  • توصیه نامه
  • بیانیه شخصی
  • مدرک مهارت زبان (انگلیسی یا ایتالیایی، بسته به برنامه)
  • بسته به موسسه شما و زبانی که مدارک شما به آن نوشته شده است، ممکن است مجبور شوید ترجمه تایید شده اسناد خود را به ایتالیایی نیز ارائه دهید. همیشه الزامات درخواستی خاص را با موسسه خود تأیید کنید، زیرا مدارس و برنامه های مختلف می توانند شرایط ورودی متفاوتی داشته باشند!

مطالعات دکتری :

شرایط تحصیل در ایتالیا

برای برآورده کردن شرایط ورود به مقطع دکترا در یک دانشگاه ایتالیایی، به یک مدرک کارشناسی ارشد مرتبط نیاز دارید. برخی از دانشگاه های ایتالیا نیز از متقاضیان می خواهند که پروپوزال تحقیقاتی خود را ارائه دهند.

چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید :

شرایط تحصیل در ایتالیا

همیشه با دانشگاه تماس بگیرید تا حداقل نمره ای را که باید داشته باشید و شرایط ورودی که برای تحصیل در ایتالیا باید داشته باشید را تأیید کنید. برای برخی برنامه های تحصیلی رقابتی (مانند بهداشت و پزشکی، دامپزشکی، آموزش و معماری)، موسسات آموزش عالی ممکن است نیاز به آزمون های پذیرش خاص داشته باشند. هنگامی که همه شما تأیید کردید که شرایط ورود خاص برای برنامه خود را برآورده می کنید، وقت آن است که درخواست خود را ارائه دهید! زیر را بخوانید تا متوجه شوید که چه فرآیند درخواستی را برای تحصیل در یک دانشگاه ایتالیایی باید دنبال کنید.

چگونه درخواست شود :

شرایط تحصیل در ایتالیا

اگر یک شهروند اروپایی یا شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید که در ایتالیا با یک “permesso di soggiorno” فعلی و معتبر زندگی می کنید، باید مستقیماً به دانشگاه خود در ایتالیا درخواست دهید. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا مقیم خارج از کشور هستید، باید یک درخواست پیش از درخواست به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید و مشخص کنید که برای چه موسسه و برنامه ای درخواست می دهید. مقامات مدارک شما را به موسسه ارسال می کنند و شما باید نحوه و زمان ارسال نتایج را با موسسه خود تأیید کنید. به طور معمول، نتایج یا توسط سفارت ارسال می شود، یا موسسه مستقیماً با شما تماس می گیرد.

هزینه های مسکن و زندگی :

بنابراین، ما میانگین هزینه‌های زندگی و مسکن را به تفصیل شرح داده‌ایم تا بتوانید تصور بهتری از هزینه‌ای که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در ایتالیا می‌پردازید، داشته باشید.

زبان و فرهنگ :

ایتالیا کشوری غنی از تاریخ و فرهنگ است. درباره آنچه این کشور از نظر زبان، فرهنگ و موارد دیگر ارائه می دهد بیشتر بیاموزید!

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هر چه زودتر تصمیم بگیرید و شروع به کار کنید.

 گروه مهاجرتی الترا کنار شماست تا رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید.

ما را در اینستاگرام فالو کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس