زندگی در ایتالیا :

 

زندگی در ایتالیا

 

ایتالیا در تعدادی از ابعاد رفاه نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر عملکرد خوبی دارد. ایتالیا در سلامت، تعادل بین کار و زندگی و مشارکت مدنی از میانگین عملکرد بهتری دارد. از نظر درآمد، اشتغال، تحصیل، کیفیت محیطی، ارتباطات اجتماعی و رضایت از زندگی عملکرد کمتری دارد. این ارزیابی ها بر اساس داده های انتخاب شده موجود است.

درآمد در ایتالیا :

پول، در حالی که نمی تواند خوشبختی بخرد، وسیله مهمی برای دستیابی به استانداردهای زندگی بالاتر است. در ایتالیا، متوسط درآمد سرانه خالص تعدیل شده خالص خانوارها ۲۹۴۳۱ دلار در سال است که اندکی کمتر از میانگین OECD 30490 دلار در سال است.

اشتغال در ایتالیا :

 

 

زندگی در ایتالیا

 

از نظر اشتغال، حدود ۵۸ درصد از افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در ایتالیا دارای شغل حقوقی هستند که کمتر از میانگین اشتغال OECD 66 درصد است. حدود ۶۷ درصد از مردان در مقایسه با ۴۹ درصد از زنان در کار حقوقی هستند. در ایتالیا، ۳ درصد از کارمندان ساعات بسیار طولانی را در کار با حقوق کار می کنند، کمتر از میانگین OECD که ۱۰ درصد است، با ۴ درصد از مردان ساعت های بسیار طولانی در کار حقوق بگیر در مقایسه با ۲ درصد از زنان.

سلامت ،امید به زندگی در ایتالیا :

زندگی در ایتالیا

از نظر سلامت، امید به زندگی در هنگام تولد در ایتالیا حدود ۸۴ سال است که سه سال بالاتر از میانگین ۸۱ سال OECD است. امید به زندگی برای زنان ۸۶ سال است، در حالی که برای مردان ۸۱ سال است. سطح PM2.5 اتمسفر – ذرات ریز آلاینده هوا به اندازه کافی کوچک برای ورود و آسیب به ریه ها – ۱۵.۹ میکروگرم بر متر مکعب است که بالاتر از میانگین OECD که ۱۴ میکروگرم بر متر مکعب است. در ایتالیا، ۷۷ درصد از مردم می گویند که از کیفیت آب خود راضی هستند که کمتر از میانگین OECD (84٪) است.

 

عمومی  ،مشارکت مدنی :

زندگی در ایتالیا

در رابطه با حوزه عمومی، احساس اجتماعی متوسط و سطح بالایی از مشارکت مدنی در ایتالیا وجود دارد، جایی که ۸۹ درصد از مردم معتقدند کسی را می شناسند که در زمان نیاز می توانند به او تکیه کنند، کمتر از میانگین ۹۱ درصدی OECD. مشارکت رای دهندگان، معیاری برای مشارکت شهروندان در روند سیاسی، در انتخابات اخیر ۷۳ درصد بود که بالاتر از میانگین ۶۹ درصدی OECD بود. وضعیت اجتماعی و اقتصادی می تواند بر نرخ رأی گیری تأثیر بگذارد. میزان مشارکت رای دهندگان برای ۲۰ درصد بالای جمعیت ۸۲ درصد و برای ۲۰ درصد پایین ۶۲ درصد برآورد شده است.

هنگامی که از ایتالیایی ها خواسته شد رضایت عمومی خود را از زندگی در مقیاسی از ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند، به طور متوسط نمره ۶.۵ را به آن دادند که کمتر از میانگین OECD 6.7 است.

فرهنگ و آداب اجتماعی :

فرهنگ ایتالیایی و آداب معاشرت را بسیار خاص خواهید یافت. در این بخش، برخی از جنبه‌های مهم فرهنگ ایتالیا را پوشش می‌دهیم که اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، مطمئناً به شما در جذب فرهنگ محلی کمک می‌کند.

ارزش های ایتالیایی :

خانواده یکی از ارکان فرهنگ ایتالیایی است، بنابراین منطقی است که ابتدا به آن اشاره کنیم. خانواده هسته ای یک اولویت بزرگ در میان ایتالیایی ها است که بر تعادل سالم کار و زندگی آنها منعکس می شود.
اغلب اتفاق می افتد که افراد ۲۰ و ۳۰ ساله به دلیل پیوندهای تنگاتنگ خانوادگی و شرایط ظالمانه اقتصادی هنوز با خانواده خود زندگی می کنند.
در جنوب ایتالیا، زندگی مشترک خانواده های بزرگ غیرمعمول نیست، اگرچه ممکن است این روند رو به مرگ باشد.
بنابراین، اعضای خانواده به داشتن پیوندهای محکم و حمایت عاطفی و مالی از یکدیگر در صورت نیاز شناخته شده اند.
ایتالیایی ها از تعطیلات خود لذت می برند. احساس کند شدن زمان و لذت بردن از لحظه حال چیزی است که برای ایتالیایی ها جذاب است – به نشستن در تراس، نوشیدن یک اسپرسو و تماشای رهگذران در یک بعد از ظهر آفتابی فکر کنید.

زبان :

شما معمولاً می توانید افراد محلی را در شهرهای بزرگ بیابید که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اگر به حومه شهر نقل مکان می کنید یا از حومه بازدید می کنید، نمی توانید انگلیسی را بدیهی بدانید، اما به طور کلی، مطمئناً یک محلی با درک اولیه از زبان انگلیسی پیدا خواهید کرد. نسل های قدیمی ممکن است به غیر از ایتالیایی صحبت نکنند.
انتظار نمی رود ایتالیایی بدانید. همانطور که گفته شد، یادگیری چند کلمه ایتالیایی همیشه مورد قدردانی قرار می گیرد، مانند per favore (لطفا)، grazie (متشکرم) و prego (شما خوش آمدید).

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هر چه زودتر تصمیم بگیرید و شروع به کار کنید.

 گروه مهاجرتی الترا کنار شماست تا رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید.

ما را در اینستاگرام فالو کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس