انتقالی دانشجویان از روسیه به ایران

انتقالی دانشجویان از روسیه به ایران :

 

دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی هستند، می‌توانند برای انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور درخواست دهند. برای این کار، باید مدارک خود را به سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت وارد کنند. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

کپی از گذرنامه و ویزای معتبر

کپی از مدرک تحصیلی

ریز نمرات تحصیلی

گواهی اشتغال به تحصیل

نامه‌ای از دانشگاه محل تحصیل در خارج از کشور که تأیید می‌کند که دانشجو در حال تحصیل در یک برنامه معتبر است.

مدارک باید سه ماه قبل از شروع سال تحصیلی جدید آپلود شوند. پس از تأیید مدارک توسط وزارت بهداشت، دانشجویان می‌توانند درخواست انتقال خود را ثبت کنند. درخواست‌ها توسط یک کمیته بررسی می‌شوند و نتایج در چند ماه بعد اعلام می‌شود.

دانشجویانی که واجد شرایط انتقال هستند، می‌توانند در دانشگاه‌های داخل کشور ادامه تحصیل دهند و مدرک معتبر از وزارت بهداشت دریافت کنند.

آیین نامه انتقالی دانشجویان از روسیه به ایران وزارت بهداشت ۱۴۰۱ :

دانشجویان علوم پزشکی که مشغول به تحصیل در خارج از کشوراند، در صورتی که قصد انصراف از دانشگاه خود را در خارج از کشور دارند و علاقه مند به تحصیل در همان رشته یا رشته مشابهی در دانشگاه های داخل کشور باشند می توانند در زمانی حدودا سه ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی درخواستشان را در سامانه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت به نشانی mohed.behdasht.gov.ir ثبت کنند.

قبل از ثبت نام متقاضیان انتقال خارج به داخل کشور رشته های علوم پزشکی ۱۴۰۱ باید از مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام اطلاع کافی داشته باشند.بنابراین این افراد می توانند به آیین نامه انتقال دانشجویان خارج به داخل کشور وزارت بهداشت ۱۴۰۱ مراجعه کنند .

درخواست مشاوره برای شرایط انتقالی از روسیه به ایران

شرایط عمومی انتقالی دانشجویان از روسیه به ایران چیست؟

  • خروج قانونی دانشجو
  • دانشگاه محل تحصیل مورد تایید شورای عالی ارزشیابی و وزارت بهداشت باشد
  • منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مقررات آموزشی و وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد وجود نداشته باشد
  • همچنین، مدرک دیپلم متوسطه و گواهی پیش دانشگاهی به همراه مدرک تحصیلی هر دوره برای ورود به دوره بعد را به همراه داشته باشند

شرایط اختصاصی به چه شکل است ؟

به منظور تسهیل انتقال دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، افرادی که در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و شرایط اعلامی وزارت بهداشت را دارا هستند، می‌توانند در صورت تقاضا به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند.

بر اساس این اطلاعیه شرایط انتقال افراد، عبارت است از کسب حد نصاب معدل در مقاطع مختلف تحصیلی، شامل :

  • معدل کتبی دیپلم حداقل ۱۶
  • معدل پیش‌دانشگاهی حداقل ۱۷
  • گذراندن حداقل ۳۶ واحد درسی با حداقل معدل ۱۵ در دانشگاه خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

همچنین در صورت موافقت وزارت بهداشت با انتقال این افراد، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل کشور به عهده متقاضی است و شهریه این دسته از افراد معادل ریالی شهریه‌ای است که در دانشگاه‌های خارج از کشور پرداخت کرده اند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه انتقال دانشجویان خارج از کشور معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه https://mohed.behdasht.gov.ir درخواست خود را ثبت و در این خصوص اقدام کنند.

 

مدارک لازم انتقال دانشجویان پزشکی از روسیه به ایران برای طرح در شورای انتقال :

  • دارا بودن اصل و کپی ریز نمرات تحصیلی از دانشگاه های کشور روسیه  همراه با کد رهگیری
  • داشتن اصل و کپی مدرک دیپلم آموزشی دوره های متوسطه
  • دارا بودن اصل و کپی مدرک پیش دانشگاهی
  •  درخواست کتبی انتقال دانشجویی همراه با تلفن تماس
  •  دارا بودن حکم کارگزینی جهت فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها

 گروه مهاجرتی الترا آماده پاسخ گویی به صورت تلفنی و حضوری به شما متقاضیان است. همچنین انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت را به عهده دارد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صورت حضوری نیز به دفاتر گروه مهاجرتی الترا در شهرهای تهران و آمل مراجعه کنید.

الترا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس