تحصیل پرستاری در روسیه

در این مقاله به بررسی ((تحصیل پرستاری در روسیه)) می پردازیم :

تحصیلات پرستاری در روسیه به متقاضیان خارجی اجازه می دهد تا تحصیلات عالی را دریافت کنند و به عنوان یک حرفه ای مورد تقاضا با طیف گسترده ای از شایستگی ها وارد بازار کار شوند. با توسعه دارو، الزامات کارکنان سخت تر می شود. آموزش پرستاری این فرصت را می دهد که هم در زمینه پزشکی عملی و هم در سمت های اداری و یا در حوزه علمی کار کنید.

پس از اتمام تحصیلات پرستاری در روسیه، فارغ التحصیلان مدرک لیسانس می گیرند. دوره ۴ ساله است این کوتاه ترین برنامه پزشکی است، دوره های دیگر معمولاً ۶ سال طول می کشد.

درباره کشور روسیه :

دانشجویانی که مایل به تحصیل در روسیه هستند، با مناظر جذاب آن از دریاچه های بسیاری در روسیه، به جنگلی که تقریباً ۴۰ درصد از کشور را در بر می گیرد، استقبال خواهند کرد. با جمعیت زیاد آن، که پنجمین جمعیت بزرگ جهان است، ممکن است کمبود کارکنان بهداشتی وجود داشته باشد.

مراحل اخذ پرستاری در روسیه به چه شکل است ؟

  • انتخاب دانشگاه
  • آماده سازی امور مالی یا دریافت بورسیه تحصیلی
  •  رعایت شرایط ورود  انتخاب رقابتی
  •  دریافت دعوت نامه از دانشگاه و
  • دریافت ویزای دانشجویی

اگر می خواهید در مورد مراحل دقیق تحصیل در رشته پرستاری در روسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به خواندن زیر ادامه دهید تا متوجه شوید.

تحصیل پرستاری در روسیه
۱. جمع آوری اطلاعات در مورد پرستار شدن در روسیه

آموزش پرستاری در روسیه مشابه استانداردهای آموزشی بین المللی است. برای دریافت مجوز پرستاری، باید مدرک لیسانس پرستاری را که در چهار سال تمام وقت به پایان می رسد، بگذرانید. این شامل تمام رشته های پایه مانند مبانی پرستاری، نظریه پرستاری، بهداشت عمومی، مدیریت پرستاری، روانپزشکی و بسیاری دیگر می شود. برنامه درسی زبان به زبان روسی است، بنابراین بهتر است قبل از درخواست و تحصیل در رشته پرستاری در روسیه، زبان را یاد بگیرید. اگر مایل به تحصیل در یک دوره انگلیسی متوسط هستید، می توانید انتظار داشته باشید که یکی را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و سایر دوره های تخصصی پرستاری بیابید.

۲. بدانید چه برنامه های پرستاری در دانشگاه های روسیه ارائه می شود

اکثر دانشگاه ها یک برنامه لیسانس ارائه می دهند و فقط تعداد کمی مدرک فوق لیسانس ارائه می دهند. به عنوان مثال، اگر می خواهید مدرک لیسانس خود را به پایان برسانید، می توانید آن را در دانشگاه پزشکی اول مسکو و دانشگاه RUDN دریافت کنید. این دوره به مدت چهار سال گذرانده می شود و در برنامه درسی روسیه مورد مطالعه قرار می گیرد. برای تحصیلات عالی یا مقاطع تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پاولوف و دانشگاه پزشکی دولتی سامارا برنامه های پرستاری تخصصی مختلفی را ارائه می دهند که به زبان انگلیسی یا روسی هستند.

۳. جمع آوری اطلاعات در مورد دانشگاه های روسیه

مدارس پرستاری باید به دقت انتخاب شوند و قبل از تصمیم به تحصیل پرستاری در روسیه به طور کامل تحقیق شوند. اگر به دنبال یک دانشکده پرستاری بر اساس مکان هستید، می توانید به دنبال چند موسسه ارائه دهنده برنامه باشید. شما باید تصمیم بگیرید که چرا می خواهید در قسمت خاصی از روسیه زندگی کنید. همانطور که معمولاً شناخته شده است، برخی مکان‌ها می‌توانند گران‌تر از مکان‌های دیگر باشند و سبک زندگی ممکن است در هر مکان متفاوت باشد. بسته به ترجیحات شما، زمانی که دلایل خود را برای انتخاب مکان بدانید، می توان به راحتی تصمیم گرفت.

جدا از تعیین مکان مورد نظر شما، نوع موسسه نیز عامل دیگری در هنگام تحقیق در مورد یک دانشکده پرستاری است. چه به دنبال یک دانشگاه، کالج یا هر موسسه آموزشی باشید، بسیار مهم است زیرا هزینه شهریه به این موارد و نحوه انتخاب دانشکده پرستاری مرتبط است. به طور کلی رایج است که دانشگاه ها نسبت به موسسات کوچک هزینه بیشتری دارند. بودجه شما در محل و هزینه شهریه یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب دانشکده پرستاری است. اگر بودجه مطرح نیست، می توانید به راحتی هر دانشکده پرستاری را که دوست دارید انتخاب کنید.

در نهایت، همیشه در مورد رتبه بندی تحقیق کنید. خوب است بدانید که آیا دانشکده پرستاری که متقاضی آن هستید جایگاه و شهرت خوبی در زمینه پرستاری دارد یا خیر. اگرچه نه همیشه، اما اکثر کارفرمایان می توانند بر اساس مدرسه و برنامه درسی آن، تصمیمات خود را بر اساس استخدام شما قرار دهند. پرستاری شغلی امیدوارکننده است که شامل نجات جان افراد می شود. بدون آموزش مناسب از یک مدرسه خوب، حرفه شما می تواند در خط باشد.

ارتباط با ما :

در دیگر مقاله به صورت کلی بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه پرداخته ایم. برای مشاوره با تیم ما می توانید درخواست تان را ثبت کنید.

ما را شبکه های اجتماعی همراهی کنید.

 

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس