آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه

بسیاری از دانشجویان پس از اخذ مدارک متوسطه یا دانشگاهی در آرزوی تکمیل تحصیل در خارج از کشور هستند. روسیه یکی از مقاصدی است که هر ساله شاهد افزایش تعداد دانشجویان بین المللی است. در این مقاله به نحوه درخواست پذیرش در دانشگاه روسیه به همراه معیارهای پذیرش برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.

برنامه و دانشگاه را انتخاب کنید :

 

در روسیه گزینه های تحصیلی زیادی در رشته های مختلف وجود دارد. دانش‌آموزان می‌توانند بین گزینه‌های زیادی از ریاضی گرفته تا علوم طبیعی و تاریخ و جغرافیا یکی را انتخاب کنند. حدود ۷۴۱ دانشگاه در سراسر ۸۲ منطقه در روسیه آماده پذیرش دانشجویان هستند.

علاوه بر این، در دانشگاه های روسیه می توانید در هر رشته ای تحصیل کنید تا به بازار جهانی بپیوندید. شما می توانید برای کسب مدرک لیسانس، متخصص یا کارشناسی ارشد، دکترا یا درخواست برای یک دوره آموزشی حرفه ای یا یک برنامه پیشرفت شغلی تحصیل کنید. متقاضیان فقط باید برنامه ای را انتخاب کنند که برای آنها بهترین است. پس از آن باید موضوع، شهر، فرم تحصیلی و زبان تدریس را برای شروع فرآیند جستجو انتخاب کنند.

درباره گزینه های تامین مالی و بورسیه ها بیاموزید :

برای درخواست تحصیل در یک دانشگاه روسیه، یا با استفاده از بودجه خود هزینه تحصیل خود را تامین می کنید یا از بودجه خارجی سازمان های حامی یا اعطا کنندگان بهره می برید. گزینه سوم درخواست برای بورسیه دولتی است.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی در روسیه می توانند برای یک دانشگاه دولتی روسیه یا دانشگاهی با مکان های دولتی درخواست دهند.

الزامات و درخواست برای یک دانشگاه روسیه :

 

مرحله بعدی پر کردن فرم درخواست با تمام اطلاعات شخصی شما به همراه برنامه تحصیلی و فرم تحصیلی مورد نظر شما است.

در اینجا مدارک عمومی لازم برای پذیرش در دانشگاه روسیه برای دانشجویان بین المللی آمده است:

اسناد هویتی: ترجمه اصلی و محضری به زبان روسی
گواهی تحصیلی و ریز نمرات مدرسه شما
فرم استاندارد پزشکی که نشان می دهد شما هیچ شرایطی ندارید که ممکن است شما را از تحصیل در روسیه باز دارد (همراه با نتایج آزمایش HIV)
فراموش نکنید که یک عکس شخصی، کپی پاسپورت و تمام مدارک مورد نیاز را اضافه کنید.همچنین شماره تلفن و ایمیل شخصی خود را بنویسید تا با شما تماس بگیرند.

درخواست خود را ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید :

پس از تکمیل کلیه اطلاعات، اقدام به تکمیل مراحل ارسال نمایید.  در نهایت، درخواست خود را ارسال کنید.

دانشگاه ها درخواست شما را دریافت خواهند کرد و ظرف سه هفته با شما تماس خواهند گرفت. پس از آن، دانشگاه دستورالعمل ها و توصیه هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در تعامل با دانشگاه کمک کند.

قبولی در آزمون های گزینش رقابتی :

اگر می خواهید برای یک دانشگاه روسیه درخواست دهید و بورسیه تحصیلی رایگان در روسیه دریافت کنید، باید امتحانات رقابتی را در کشور خود بگذرانید. برای این منظور پس از ارسال درخواست خود با مرکز علوم و فرهنگ روسیه یا سفارت روسیه در کشور خود تماس بگیرید تا از شرایط و ضوابط قبولی در این آزمون ها مطلع شوید.

شما در لیست شرکت کنندگان ثبت نام خواهید کرد. پس از قبولی در آزمون، اطلاعاتی در مورد روش بعدی دریافت خواهید کرد.

انتخاب رقابتی در دانشگاه های روسیه به ۳ شکل انجام می شود:

امتحانات ورودی و آزمون مقدماتی یکپارچه دولتی (EGE) :

 

برای درخواست در یک دانشگاه روسیه، داوطلبان معمولاً نتایج آزمون های EGE یا قبولی خود را ارسال می کنند. EGE آزمون فارغ التحصیلی دبیرستان در روسیه است، اما دانشجویان بین المللی می توانند برای درخواست دانشگاه خود در روسیه در این آزمون شرکت کنند.

مسابقات دانشگاهی :

این مسابقات هر ساله در روسیه و خارج از کشور برگزار می شود. برندگان و شرکت کنندگان با رتبه های بالاتر در این مسابقات می توانند بدون نیاز به آزمون یا آزمون پذیرش به دانشگاه های روسیه مراجعه کنند.

آزمون ها :

آخرین گزینه برای دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های روسیه از طریق آزمون های فردی یا مشترک است. این موارد در کشورهای مختلف انجام می شود و متقاضیانی که بهترین نتایج را کسب کنند از شرایط ترجیحی در درخواست دانشگاه خود بهره مند می شوند.

در مقالات قبل مشخصا درباره تحصیل در روسیه و شرایط آن مطالبی را ارائه داده ایم که نگاه و مرور آن می تواند به شما دید وسیع تری برای انتخاب تان بدهد.

تلاش بر این بود که در این مطلب اطلاعاتی کامل و جامع در مورد آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد. در همین خصوص گروه مهاجرتی الترا آماده پاسخ گویی به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان است. همچنین انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت را به عهده دارد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صورت حضوری نیز به دفاتر گروه مهاجرتی الترا در شهرهای تهران و آمل مراجعه کنید.

الترا را در اینستاگرام دنبال کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس