این مقاله اطلاعاتی در مورد سؤالات “امتحان TOLC چیست؟” و “انواع آزمون TOLC چیست؟”

  • آزمون تولک  یک آزمون آنلاین است که در دانشگاه های داخل TOLC برگزار می شود.
  •  آزمون TOLC-F نیز از سال ۲۰۲۰ شروع به برگزاری به زبان انگلیسی کرده است.

آزمون TOLC

برخی از دانشگاه های ایتالیا که تحصیلات مهندسی در ایتالیا، آموزش اقتصاد در ایتالیا و آموزش داروسازی در ایتالیا را ارائه می دهند، به دنبال شرایط شرکت در آزمون تولک در طول مراحل پذیرش دانشجویان هستند.

هر امتحان TOLC در یک کامپیوتر در مراکز امتحانی که توسط دانشگاه ها تعیین می شود انجام می شود. به این ترتیب، لازم نیست برای امتحان به دانشگاه بروید.

با توجه به اپیدمی کرونا، اپلیکیشن جدیدی به نام TOLC @ CASA پیاده سازی شد و مقرر شد آزمون های TOLC به صورت آنلاین برگزار شود. شما می توانید بدون نیاز به رفتن به ایتالیا در امتحان از خانه خود شرکت کنید. برای اطلاعات دقیق در مورد آزمون آنلاین TOLC و آمادگی آزمون با تیم ما تماس بگیرید

انواع آزمون TOLC :

۱) TOLC انگلیسی – I

ریاضیات، استدلال منطقی، فیزیک، شیمی و درک مطلب.
هر پاسخ صحیح ۱ امتیاز دارد، در حالی که یک پاسخ اشتباه ۰.۲۵ امتیاز دارد. سوالاتی که به صورت خالی رها می شوند تاثیری ندارند.

محتوای آزمون TOLC-I انگلیسی

محتوای آزمون TOLC شامل سوالات رشته هایی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و منطق می باشد. آمادگی برای امتحان نیز با منابع ویژه امکان پذیر است، زیرا این آزمون ویژه ای است که فقط در ورودی دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود. اگر می خواهید برای آزمون های TOLC برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا آماده شوید، می توانید با ما تماس بگیرید.

آزمون CILS چه آزمونیه ؟

سرفصل های موضوعی TOLC-I

برای دریافت محتوای آزمون TOLC-I و منابع آمادگی آزمون می توانید با ما تماس بگیرید.

۲) TOLC انگلیسی – آزمون E

یکی دیگر از آزمون های TOLC انگلیسی TOLC-E است. این آزمون از موضوعات زیر تشکیل شده است:

  • استدلال منطقی، درک مطلب و ریاضیات
    هر پاسخ صحیح ۱ امتیاز دارد، در حالی که یک پاسخ اشتباه ۰.۲۵ امتیاز دارد. سوالاتی که به صورت خالی رها می شوند تاثیری ندارند.

ساختار آزمون TOLC-E انگلیسی :

امتحان بر اساس منطق و درک مطلب است. از آنجایی که این یک ساختار امتحانی است که با برنامه درسی آموزش عمومی بین المللی تناسب ندارد، آمادگی برای این آزمون نیاز به فرآیند خاصی دارد.

سرفصل های موضوعی TOLC-E :

۳) TOLC-F انگلیسی
یکی دیگر از آزمون های TOLC انگلیسی TOLC-F است. این آزمون که از سال ۲۰۲۰ به زبان انگلیسی برگزار می شود شامل موضوعات زیر است:

زیست شناسی
علم شیمی
فیزیک
ریاضی
منطق
انگلیسی TOLC-F – سرفصل‌ها و ساختار موضوعی

انواع دیگر آزمون TOLC
سایر آزمون های TOLC ایتالیایی مورد نیاز دانشجویانی که می خواهند ایتالیایی مطالعه کنند به شرح زیر است:

TOLC-I :

این آزمون مورد نیاز برای ورود به بخش های مهندسی است. ساختار TOLC-I شامل ۵۰ سوال است که در ۴ قسمت تقسیم شده است.

فصل ها: ریاضی ۲۰ سوال، منطق ۱۰ سوال، علوم ۱۰ سوال و درک مطلب ۱۰ سوال.

در پایان TOLC-I نیز بخشی شامل ۳۰ سوال برای تست دانش زبان انگلیسی وجود دارد. مدت زمان امتحان ۱۱۰ دقیقه است. ضمناً ۱۵ دقیقه برای قسمت انگلیسی با ۳۰ سوال در نظر گرفته شده است. کل زمان ۱۲۵ دقیقه است.

TOLC-E :

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی مانند علوم سیاسی، مطالعات بین الملل، علوم اقتصادی و مدیریت، ارتباطات و علوم اجتماعی تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. ۳۶ سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سوالات ۱۳ منطقی، ۱۰ درک مطلب، ۱۳ ریاضی است. یک بخش انگلیسی نیز وجود دارد. مدت زمان امتحان ۹۰ دقیقه است.

TOLC-F :

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی مانند داروسازی، شیمی دارویی و فناوری تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. این آزمون شامل ۵۰ سوال می باشد. توزیع سوالات ۱۵ سوال زیست شناسی، ۱۵ سوال شیمی، ۷ سوال ریاضی، ۷ سوال فیزیک و ۶ سوال منطق است. مدت زمان امتحان ۷۲ دقیقه است.

TOLC -B :

دانش آموزانی که می خواهند در رشته های مرتبط با زیست شناسی تحصیل کنند باید در آن شرکت کنند. این شامل ۵۰ سوال است. توزیع سوالات به صورت ۲۰ سوال ریاضی، ۱۰ سوال زیست شناسی، ۱۰ سوال فیزیک و ۱۰ سوال شیمی می باشد. مدت زمان امتحان ۱۱۰ دقیقه است.

TOLC – S :

علوم کامپیوتر، علوم و فناوری (TOLC-B نیز پذیرفته می شود)، بیوتکنولوژی، شیمی، شیمی صنعتی، فیزیک (TOLC-I نیز پذیرفته می شود)، ریاضیات (TOLC-I نیز پذیرفته می شود)، علوم محیطی، علوم زمین شناسی (TOLC- B و TOLC-I نیز پذیرفته می شوند) و علوم طبیعی (TOLC-B نیز پذیرفته می شود). ۵۰ سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سؤال شامل ۲۰ سؤال در ریاضیات پایه، ۱۰ سؤال برای استدلال و حل مسأله، ۱۰ سؤال برای درک مطلب و ۱۰ سؤال از علوم است.

مدت زمان امتحان ۱۱۰ دقیقه است.

TOLC-SU :

این آزمونی است که دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی مانند فلسفه، زبان ها و ادبیات خارجی، ارتباطات، زبان و ارتباطات بین فرهنگی تحصیل کنند، باید در آن شرکت کنند. ۵۰ سوال در آزمون وجود دارد. توزیع سوالات شامل ۳۰ سوال در مورد درک مطلب و کسب اطلاعات به زبان ایتالیایی، ۱۰ سوال در مورد دانش و مهارت های کسب شده در دبیرستان و ۱۰ سوال از استدلال منطقی است. مدت زمان امتحان ۱۰۰ دقیقه است.

آماده شدن برای آزمون TOLC

جای خود را در بین دانش آموزان ما بگیرید که با دوره ها، کتاب های آمادگی و مقاله در مرحله آمادگی برای امتحانات TOLC آماده شده اند! اگر می خواهید از پشتیبانی حرفه ای در آمادگی برای آزمون بهره مند شوید، می توانید از طریق فرم تماس وب سایت ما با ما تماس بگیرید.

آزمون TOLC برای کدام برنامه ها معتبر است؟

در ایتالیا سیستم آزمون مرکزی وجود ندارد. در حالی که برای برخی از برنامه ها امتحانات رایج وجود دارد، دانشگاه ها امتحانات خود را برای برخی از برنامه ها سازماندهی می کنند. آزمون TOLC در دانشگاه های ایتالیا معتبر است. بر اساس برنامه امتحانات مختلفی وجود دارد و شما باید در آزمون TOLC مناسب برای آن بخش شرکت کنید.

انواع آزمون TOLC چیست؟

انواع مختلفی از آزمون TOLC وجود دارد که برای بخش مورد نظر شما در دسترس است. اینها عبارتند از TOLC-I، TOLC-E، TOLC-F، TOLC-S، TOLC-SU. اطلاعات دقیق در مقاله ما است!

آزمون تولک در ایتالیایی؟

اکثر امتحانات TOLC به زبان ایتالیایی است.آزمون های TOLC انگلیسی عبارتند از TOLC-E، TOLC-I و TOLC-F. با توجه به افزایش گزینه های برنامه انگلیسی در ایتالیا، گزینه های آزمون TOLC انگلیسی نیز در حال افزایش است.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هر چه زودتر تصمیم بگیرید و شروع به کار کنید.

 گروه مهاجرتی الترا کنار شماست تا رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید.

ما را در اینستاگرام فالو کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس