تحصیل رشته پرستاری در ایتالیا

نحوه تحصیل پرستاری در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی (بهترین دانشگاه های ایتالیا)

مد خوب، مدرن و تاریخ باستانی آن از مواردی است که سالانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. ایتالیا سالانه میزبان دانشجویان خارجی بسیار زیادی است. موسسات ایتالیایی طیف گسترده ای از دوره ها را در تمام زمینه های رایج مانند مهندسی، پزشکی و حقوق ارائه می دهند.

خوب، سطوح مختلف تحصیلی وجود دارد که ممکن است لازم باشد قبل از تبدیل شدن به یک پرستار معتبر در ایتالیا، آنها را تکمیل کنید. در این مقاله، ما به برخی از جنبه های اصلی که باید هنگام برنامه ریزی برای تحصیل پرستاری در ایتالیا در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

چه مدارکی برای پرستاری در ایتالیا وجود دارد؟

پرستار شدن در ایتالیا مستلزم رعایت برخی از حداقل شرایط است. برای یکی، مدرک لیسانس ضروری است و در چندین دانشکده پرستاری در کشور ارائه می شود. بسیاری از موسسات ایتالیایی نیز به شما فرصتی برای پیشرفت تحصیلی از طریق برنامه های تحصیلات تکمیلی خود می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه میلان یک برنامه کارشناسی ارشد در علوم پرستاری و مامایی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری :

یکی از سوالات اصلی است که باید توسط هر کسی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد بپرسد. دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی در ایتالیا این گزینه را دارند که نرخ شهریه خود را انتخاب کنند. با این حال، مقدار باید در محدوده تعیین شده باشد.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است به ترتیب برای موسسات دولتی و خصوصی به ۴۰۰۰ یا ۲۰۰۰۰ یورو در سال نیاز داشته باشید. با این حال، دانشگاه های مقرون به صرفه ای در ایتالیا وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید، که هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

به یاد داشته باشید، میزان دقیق هزینه دریافتی به موسسه، سطح تحصیلات و کشور مبدا شما بستگی دارد. دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا تابع ساختار هزینه های متفاوتی هستند. اگرچه این هزینه ها نسبتاً پایین هستند، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، ممکن است همچنان به کمی تقویت مالی نیاز داشته باشید. به این ترتیب، چندین بورس تحصیلی توسط مدارس، سازمان های غیردولتی و دولت ها ارائه می شود.

هزینه زندگی :

وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می آید، به چیزی بین ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه نیاز دارید. این مبلغ کل است که هزینه های حمل و نقل، غذا، اقامت و سایر هزینه های مکرر شما را پوشش می دهد. البته همه چیز به شهری که در آن برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، میلان و رم گرانتر از امثال بولونیا هستند.

 

اجازه کار در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی :

دولت ایتالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در حین تحصیل کار کنند، اما تحت شرایط خاصی. برای دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا، آنها می توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در زمان آزاد خود کار کنند. از سوی دیگر، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید ابتدا برای مجوز کار اقدام کنند. علاوه بر این، آنها فقط می توانند شغلی را انتخاب کنند که توسط کارفرمایان مستقر در ایتالیا ارائه می شود. از آنجایی که این یک فرآیند پیچیده است، به جبران هزینه های ماهانه شما کمک می کند.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در ایتالیا:

برخی از حداقل‌های غیرقابل کاهش وجود دارد که باید قبل از اینکه درخواست شما برای پرستاری در ایتالیا قابل قبول باشد، رعایت کنید. همانطور که انتظار دارید، جنبه های اصلی در نظر گرفته شده در طول پذیرش از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. در واقع، کل فرآیند ممکن است بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت باشد. با این وجود، برخی از الزامات رایجی وجود دارد که شما باید برای تحصیل پرستاری در ایتالیا در این موسسات رعایت کنید.

اولا، مدرک دبیرستان برای کسانی که مایل به گذراندن دوره های کارشناسی هستند اجباری است. از آنجایی که برخی از برنامه های کارشناسی و بیشتر دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند، برای اثبات مهارت شما باید یک آزمون زبان ارائه شود. برای مثال، شرایط پذیرش دانشگاه میلان، ایجاب می کند که فرد باید به سطح B1 مهارت انگلیسی دست یابد. آیلتس برای این منظور قابل ارسال است و باید نمره کلی ۶.۵ داشته باشید.

 

برای استفاده از خدمات مشاوره تیم ما می توانید ثبت درخواست کنید.

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پرستاری در ایتالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس