تحصیل در ایتالیا:

ویزاها و مجوزهای دانشجویی :

مدارک جهت تحصیل در ایتالیا

ویزای تحصیلی در ایتالیا توسط سفارتخانه ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا شما صادر می شود.

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا (EU) یا EFTA می توانند با پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی اتحادیه اروپا وارد ایتالیا شوند و می توانند در طول مدت تحصیل بدون ویزا در ایتالیا بمانند. با این حال، پس از ورود، دانشجویان اتحادیه اروپا باید در ایستگاه محلی Questura (ایستگاه پلیس) خود ثبت نام کنند، اگر برنامه تحصیلی آنها بیش از ۳ ماه باشد، تا اجازه اقامت دریافت کنند.

اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، قبل از ورود به ایتالیا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. برای شروع فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا از اطلاعات زیر استفاده کنید!

ویزا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا :

مدارک جهت تحصیل در ایتالیا

دو نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا بسته به مدت دوره تحصیلی وجود دارد:

ویزای نوع C :

ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر برای یک یا چند بار ورود و برای مدتی که بیش از ۹۰ روز نباشد.

ویزا نوع D:

ویزای طولانی مدت اعتبار بیش از ۹۰ روز
صرف نظر از نوع ویزای مورد نیاز، فرآیند را خیلی زودتر از تاریخ مورد نظر خود برای ورود به ایتالیا شروع کنید، زیرا زمان پردازش ممکن است طولانی باشد. به محض دریافت نامه پذیرش از موسسه ایتالیایی خود، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای گرفتن وقت ویزا تماس بگیرید، زیرا گرفتن وقت ملاقات بسیار سخت است. روش های درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا در معرض تغییر است، بنابراین همیشه ارزشمند است که برای کسب اطلاعات برای تایید شرایط فعلی ویزا با سفارت ایتالیا تماس بگیرید.

اگر از طریق ویزای نوع D وارد ایتالیا می‌شوید، باید ورود خود را در عرض ۸ روز پس از ورود به ایتالیا به ایستگاه Questura گزارش دهید. برای اثبات وضعیت اقامت قانونی شما در داخل کشور، یک کارت اجازه اقامت برای شما ارسال می شود.

مدارک مورد نیاز :

دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر، با حداقل دو صفحه ویزا خالی و حداقل سه ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از موسسه شما در ایتالیا؛
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده؛
  • یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا و از ایتالیا،
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری؛
  • مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)؛
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود (بین ۴۵۰ تا ۵۱۵ یورو ماهانه)؛
  • مدرک اقامت کافی در ایتالیا؛
  • گواهی بیمه درمانی کافی؛ و
  • اثبات اینکه هزینه درخواست مربوطه را پرداخت کرده اید.

کار در طول تحصیل :

مدارک جهت تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین‌المللی که اتباع اتحادیه اروپا هستند حق دارند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند، اما در طول دوره‌های تحصیلی معمولی نباید بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. با این حال، ممکن است ساعات بیشتری را در طول دوره تعطیلات بگذرانید.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در صورت دریافت مجوز کار ممکن است در طول تحصیل خود کار کنند، که نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در ایتالیا دارد – یک فرآیند کمی پیچیده! زمان پردازش بین مناطق متفاوت است، اما به طور متوسط حدود دو ماه است. دانشجویان بین‌المللی که از خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند نباید بلافاصله پس از ورود به ایتالیا متکی به کار شوند، بر روی عادت کردن به زندگی جدید خود در ایتالیا تمرکز کنید!

کار دانشجویی در ایتالیا شرایطش چیه ؟

چطوری بدون مدرک زبان پذیرش بگیرم؟

نظام آموزش و پرورش :

مدارک جهت تحصیل در ایتالیا

آیا می خواهید در مورد نحوه عملکرد سیستم آموزش عالی در ایتالیا بیاموزید؟ ایتالیا با توجه به برنامه های متنوع، آموزش با کیفیت بالا و فرهنگ و تاریخش، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی مختلف است. یک دقیقه وقت بگذارید تا در مورد ساختار سیستم آموزشی در ایتالیا بیشتر بدانید!

شهریه و بورسیه :

هزینه های تحصیل برای برنامه های تحصیلی در ایتالیا ممکن است متفاوت باشد. انتظار می رود دانشجویان بین المللی و داخلی هر دو هزینه تحصیل در ایتالیا را پرداخت کنند. برای پوشش بقیه هزینه ها، فرصت های بورس تحصیلی زیادی وجود دارد.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هر چه زودتر تصمیم بگیرید و شروع به کار کنید.

 گروه مهاجرتی الترا کنار شماست تا رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید.

ما را در اینستاگرام فالو کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس