ایتالیا کشوری زیبا با فرهنگ ها و تاریخ های متنوع است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در ایتالیا هستند. دانشگاه های ایتالیا نیز گران هستند و بسیاری از دانشجویانی که بودجه کمی دارند امید خود را برای تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا از دست می دهند. اما در اینجا ما یک راه حل برای شما مردم داریم. این مقاله به شما کمک می کند تا راه خود را برای تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان طی کنید.

نحوه تحصیل رایگان در ایتالیا :

تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا در واقع رویایی است که به حقیقت پیوسته است. اما متأسفانه، آموزش با کیفیت ارزش دارد. مجانی نمی آید. با این حال، می توانید برای کاهش بار مالی خود برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید. اگر می خواهید تحصیلات خود را در ایتالیا مقرون به صرفه کنید، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

۱. مهارت ها و نمونه کارها خود را توسعه دهید

تحصیل رایگان در ایتالیا

هنگامی که شروع به ارسال درخواست های خود به دانشگاه ها و کالج های ایتالیا می کنید، معدل خوب، نمرات آزمون بالا و پیشینه رفتاری خوب شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش می دهد. اینها ثابت می کنند که شما واجد شرایط دریافت بورسیه هستید.
با مجموعه ای قوی از مهارت ها و مجموعه ای خوب، اکثر دانشگاه های ایتالیا خوشحال می شوند که شما را در پردیس خود بپذیرند.
همچنین همیشه برای ایجاد یک شهرت خوب تمرین کنید تا هیچ نظر منفی در مورد شما وجود نداشته باشد، در زمانی که برای دانشگاه ایتالیا درخواست می دهید، هیچکس رفتار شما را زیر سوال نبرد.

۲. به دنبال دانشگاه های مقرون به صرفه در ایتالیا باشید

تحصیل رایگان در ایتالیا

اگر بودجه کمی دارید، باید تحقیقات خود را با جستجوی یک دانشگاه مقرون به صرفه شروع کنید.
درخواست برای دانشگاه های مقرون به صرفه کاهش کل هزینه های تحصیل در خارج از کشور و پر کردن آنها با بورسیه را بسیار آسان تر می کند.
لیستی از دانشگاه های ارزان ایتالیا را بر اساس رشته های تحصیلی خود تهیه کنید و سپس بهترین را انتخاب کنید. با یک بورس تحصیلی خوب، هزینه های تحصیل در خارج از کشور به راحتی قابل مدیریت خواهد بود.

بهترین زمان سفر به ایتالیا چه زمانیه ؟

۳. درخواست خود را از قبل آماده کنید :

“تخفیفات اولیه پرنده” برای تحصیل در خارج از کشور برای جذب دانشجویان بین المللی محبوب است. برخی از دانشگاه ها در صورت درخواست به محض باز شدن تاریخ درخواست، بر روی شهریه تخفیف می دهند. این به شما کمکی به تحصیل رایگان در ایتالیا نمی کند اما قطعا هزینه تحصیل شما را کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید که رقابت در کل جهان بسیار زیاد است، بنابراین همیشه بهتر است برای گرفتن مزایا زود باشید.

برای مهاجرت به ایتالیا و آماده کردن مدارکم مشاوره می خوام

۴. برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا اقدام کنید:

بورسیه های دانشگاه بهترین راه برای دانشجویان بین المللی برای حمایت مالی از خود در شرایطی است که بودجه آنها کم است.
بورسیه ها را ممکن است به صورت آنلاین در وب سایت ها یا پورتال های برخی از دانشگاه ها پیدا کنید.
برخی از این بورسیه ها هزینه های تحصیل، اقامت و سایر هزینه ها را پوشش می دهند.

 

۵. برای بورسیه های خارجی در ایتالیا اقدام کنید (بهترین دانشگاه های ایتالیا) :

همچنین می‌توانید برخی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی را بیابید که در ازای کار برای آنها پس از اتمام تحصیل، آماده کمک به شما در هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور هستند.
همچنین افرادی را در اطراف خود خواهید یافت که آماده کمک به شما هستند. با یک نیت خوب، آنها فقط می خواهند به دانشجویان خاصی کمک کنند که در تحصیلات خود خوب عمل می کنند اما توانایی پرداخت هزینه تحصیل در خارج از کشور را ندارند.

۶.  کار پاره وقت در ایتالیا

اگر می خواهید هزینه های تحصیل خود را از طریق شغل پاره وقت مدیریت کنید، ایتالیا به دانشجویان بین المللی خود اجازه می دهد تا به صورت پاره وقت برای دوره های اقامت طولانی مدت یا کوتاه مدت کار کنند. کار در مشاغل پاره وقت می تواند از امور مالی شما حمایت کند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی :

دانشگاه های ایتالیا بورسیه های زیادی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بورسیه های دولتی و دانشگاهی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در اینجا چند بورسیه تحصیلی محبوب موجود در ایتالیا آورده شده است:

  • دانشگاه میلان
  • برنامه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید“.
  • بورسیه های EDISU Piemonte
  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه های بین المللی دانشگاه پاویا برای دانشجویان کشور در حال توسعه
  • بورسیه های بین المللی Università Cattolica
  • کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا
  • شایستگی بوکونی و جوایز بین المللی
  • بورسیه های دانشگاه پادووا برای تمام دوره های تحصیلی
  • بورسیه Scuola Normale Superiore PhD
  • بورسیه های بین المللی Politecnico di Torino

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هر چه زودتر تصمیم بگیرید و شروع به کار کنید. گروه مهاجرتی الترا کنار شماست تا رویای تحصیل در خارج از کشور را به واقعیت تبدیل کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیبازگشت به بالاتماس